Artyx

Auteur Topic: Kefir geen melk en geen yoghurt maar een zuivelvariant met een milde smaak  (gelezen 647 keer)  Share 

Sweetpea

• Een gefluisterd woord kan men mijlen ver horen.
  • Beheerder
  • Hero Member
  • Country: nl
  • Leeftijd: 56
    • Bekijk profiel
Wat is kefir?
Kefir is een yoghurtachtige drank die waarschijnlijk afkomstig is uit de berggebieden van Tibet of de Kaukasus. Kefir wordt van oudsher gemaakt met koeien-, geiten- of schapenmelk. De smaak is verfrissend en licht tintelend. Om kefir te maken heb je slechts twee ingrediŽnten nodig: melk en de zogenaamde kefirkorrels.
Lees anders dit artikel eens omdat het een goede uitleg geeft over Kefir. Met Jesse van der Velde heb ik op zich niet zoveel op.

Het mooie ervan is dat je dit ook in de magere soorten kan gebruiken als je een koeienmelk allergie hebt.
Zelf heb ik dat niet maar ik merk wel degelijk dat mijn buik minder rommelt als ik deze variant zuivel gebruik. Ik gebruik namelijk zelden of nooit meer een andere variant.

Kefir vind je tegenwoordig ook in het zuivelschap bij de Albert Heijn en bij AH online. Bijvoorbeeld Healthy People kefir 1,6 gram vet en 5 Kh per 100 ml. Maar ook Bio Kefir van Andechser met 1,5 gram vet en 4,1 Kh per 100 ml. En ÷ing met 1,5 gram vet en 3,8 Kh.

Je kunt Kefir ook kopen bij natuurwinkels. Let wel goed op het vet en de kh die op het etiket genoemd worden.

« Laatst bewerkt op: maart 04, 2017, 12:44:14 pm door Sweetpea »
Afvallen is geen medicijn voor het leven.

Dukan Dieet Forum

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 
Back to top