Artyx

Auteur Topic: In fase 3 mag je twee feestmaaltijden per week  (gelezen 9455 keer)  Share 

Ewald

• Beheerder
  • Sr. Member
  • Country: nl
  • Leeftijd: 52
  • Heb je vragen, stel ze gerust
    • Bekijk profiel
    • Dukan Dieet
In fase 3 mag je twee feestmaaltijden per week
« Gepost op: juli 26, 2011, 12:32:09 pm »
Twee  keer per week mag je in fase 3 koken wat je wilt, zonder je druk te maken over wat nu wel of niet is toegestaan.

Het gaat echter wel om twee maaltijden en niet om twee hele dagen.
Vaak halen mensen dat door elkaar… Een feestmaaltijd bestaat uit een voorgerecht naar keuze (waarom geen plakje paté), een hoofdgerecht (waarom geen witte bonen in tomatensaus) en een toetje (waarom geen appeltaart) en een glas wijn.

Maar pas op! Dit is allemaal toegestaan, maar wel op één voorwaarde: je schept nooit een tweede keer op van hetzelfde gerecht. Je drinkt en eet van alles één portie.

Zorg ook voor voldoende ruimte tussen de feestmaaltijden, minstens een dag, zodat je lichaam de tijd krijgt om ervan te herstellen.

De officiële Dukan site beveelt aan om de feestmaaltijd tijdens de lunch te eten.
« Laatst bewerkt op: maart 18, 2012, 03:26:46 pm door Sweetpea »

Germi

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: In fase 3 mag je twee feestmaaltijden per week
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2011, 10:10:28 am »
In sommige berichten is sprake van het verdelen van fase 3 in 2 gelijke delen. O.a. in het 1e deel 1 feestmaaltijd toevoegen en in het 2e deel pas 2. In mijn eigen boek (het laatste met de gekleurde receptenfoto's) wordt hierover niets gezegd. A.s. maandag start mijn fase 3; wat kan ik nu het beste doen?
Shoot for the moon. Even if you miss it, you will land among the stars!

boself (fase 4)

• Full Member
  • Leeftijd: 59
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2011, 10:29:15 am »
In mijn boek staat dat je  fase 3 ,in 2 delen moet verdelen.

Ik heb dit in het begin wel gedaan, maar omdat ik in het eerste deel nog behoorlijk ben blijven afvallen ( 6 kg in 50 dagen ), ben ik na ruim 50 dagen 1e deel overgegaan na het 2e deel.

Ik neem nu dus 2 feestmaaltijden + 2 x iets van koolhydraten en het afvallen gaat nu gelukkig heel veel langzamer. Ik doe dit nu 14 dagen en ben nog maar 500 gram afgevallen.

Maar ieder lichaam is natuurlijk anders.

Gonny

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2011, 09:08:49 pm »
Het uitgangspunt is dat je langzamerhand meer ' gewone ' produkten gaat eten, en zo een eetpatroon krijgt waarbij je gewicht gelijk blijft, stabiliseert dus.

Er zijn in de praktijk mensen die in het begin nog afvallen, op ons forum gebeurt dat meestal Maar kennelijk (op het Engels en Amerikaans forum) zijn er ook mensen die al aankomen. Dan toch maar liever het eerste denk ik. Maar dat heb je w.s. als je je echt aan de voorschriften houdt, niet helemaal zelf in de hand. Dus dan zal je met het voorgeschreven dieet wat moeten schuiven met een en ander, of iets meer of wellicht eerst iets minder.

boself (fase 4)

• Full Member
  • Leeftijd: 59
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2011, 10:48:55 am »
Misschien is ons "normale " voedingspatroon ( feestmaaltijden ) anders dan bij de Britten en Amerikanen, waardoor ze in fase 3 aankomen.

inspiratieloos

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 22, 2011, 03:35:13 am »
Misschien is ons "normale " voedingspatroon ( feestmaaltijden ) anders dan bij de Britten en Amerikanen, waardoor ze in fase 3 aankomen.

Daar dacht ik ook al aan, maar ik denk eerder dat ze zich niet strikt aan het "maaltijdenconcept" hebben gehouden. Ik smokkel momenteel niet omdat ik weet dat als ik smokkel, ik daar mee ga blijven doorgaan en het dieet om zeep wordt geholpen. Misschien hebben zij ook zoiets dat zodra ze eten het net een dam is die is gebroken en daarom aankomen?

Gonny

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 03, 2011, 08:08:07 pm »
Het kookboek is ook niet echt het dieet boek, de methode staat er in het kort in.
In het eerste boek staat de methode wel in, ook niet meer compleet, want er verandert nog wel eens wat.

De bedoeling is om de periode in 2 gelijke termijnen te verdelen, en in de eerste periode neem je 1x in de week de zetmeel en een feestmaaltijd, en in de tweede periode verdubbel je dit. Zo is het toevoegen nog geleidelijker.

Ik heb gevraagd of ze op de officiele Dukan sites niet een pagina kunnen maken waarop alle aanpassingen/wijzigingen sinds het begin worden vermeld. Ze gaat dit voorstellen aan de baas, vond het ook wel een goed idee.

Pebbles (fase 4)

• Hero Member
  • Leeftijd: 50
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 10, 2011, 09:46:14 pm »
Vanaf komende week ga ik naar het 2e deel van fase 3, maar ik heb helemaal niet zo'n behoefte aan een extra feestmaaltijd in de week, ik in plaats daarvan veel liever iedere dag een extra boterham eten, ik ben al die baksels zo langzaam aan wel een keer zat. Zou ik dat 'ongestraft' kunnen doen?
f 1: va 20 juni
f 2: va 25 juni
f 3: va 13 sept '11 tot 25 apr '12
f 4: va 26 apr '12

Gonny

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 10, 2011, 10:43:44 pm »
Weekje uitproberen? Lijkt me dat het als wisselgeld voor de 2e feestmaaltijd wel kan.

Pebbles (fase 4)

• Hero Member
  • Leeftijd: 50
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 10, 2011, 10:46:00 pm »
Dat kan ik idd wel eens proberen. Misschien beter de eerste 1 of 2 weken wel de 'officiele' regels volgen (dus een extra zetmeelmaaltijd en een extra feestmaaltijd) en dan de extra feestmaaltijd weglaten en extra brood proberen. Ik houd jullie op de hoogte!
f 1: va 20 juni
f 2: va 25 juni
f 3: va 13 sept '11 tot 25 apr '12
f 4: va 26 apr '12

Gonny

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 10, 2011, 10:57:41 pm »
Ja, met de kerst is een extra feestmaaltijd wel handig misschien :)

MaaikeS

• Newbie
  • *
  • Leeftijd: 27
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 15, 2012, 04:27:15 pm »
Ik zie dat het laatste berichtje hierin inmiddels al weer redelijk oud is, maar had toch nog even een vraagje; voor de duidelijkheid, een feestmaaltijd mag dus geen zetmeelproduct zijn? Dus dat je in het eerste deel van fase 1 alsnog 2 zetmeelproducten per week binnenkrijgt? ik snak zelf nl echt weer naar gewoon een beetje rijst of pasta bij mn groenten en hoef daar verder niet veel omheen (voorgerecht, toetje enz heb ik minder behoefte aan).

Sweetpea

• Een gefluisterd woord kan men mijlen ver horen.
  • Beheerder
  • Hero Member
  • Leeftijd: 56
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 15, 2012, 05:11:19 pm »
Een feestmaaltijd mag alles zijn incl. zetmeel. Dus 1 feestmaaltijd en 1 zetmeeldag in de eerste helft van fase 3. In de tweede helft van fase 3 eet je dus nog eenmaal extra zetmeel.
Maar het is niet de bedoeling dat je de rest niet neemt en daar nog een keer extra zetmeel voor neemt.
Afvallen is geen medicijn voor het leven.

Lutteke

• Newbie
  • *
  • Country: be
  • Leeftijd: 53
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 28, 2015, 05:33:39 pm »
Zou ik eventueel op de dag van de feestmaaltijd het toetje mogen sparen en het als tussendoortje eten een paar uur later?

Sweetpea

• Een gefluisterd woord kan men mijlen ver horen.
  • Beheerder
  • Hero Member
  • Leeftijd: 56
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 28, 2015, 08:49:59 pm »
Dat doe je niet. Een feestmaaltijd is een feestmaaltijd
Afvallen is geen medicijn voor het leven.

Dukan Dieet Forum

« Reactie #14 Gepost op: mei 28, 2015, 08:49:59 pm »

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 
Back to top