Auteur Topic: Zes geldige 'aankom-smoesjes'  (gelezen 1105 keer)  Share 

Sweetpea

• Een gefluisterd woord kan men mijlen ver horen.
  • Beheerder
  • Hero Member
  • Country: nl
  • Leeftijd: 56
    • Bekijk profiel
Zes geldige 'aankom-smoesjes'
« Gepost op: januari 15, 2014, 06:56:45 am »
De afgelopen maanden wat aangekomen? Daar heb je vast een goed excuus voor! Of het nu ‘door de feestdagen’ komt of doordat je er ‘aanleg’ voor hebt, mensen verzinnen de gekste smoesjes. Maar naast alle schijnredenen bestaan er volgens wetenschap wel degelijk geldige excuses. Hier zes geldige ‘aankom-smoezen’ op een rij!

‘Ik heb te veel vetcellen’
Heb je veel vetcellen? Dan wordt de kans op overgewicht inderdaad beďnvloed. De hoeveelheid vetcellen wordt al op jonge leeftijd bepaald. Zelf kun je onder invloed van je eetgedrag tot je twintigste vetcellen aan blijven maken. Wie dus op jonge leeftijd veel heeft gesnoept en regelmatig aan de ongezonde snacks heeft gezeten, zit de rest van zijn leven met alle vetcellen opgescheept en maakt sneller kans om dik te worden.

‘Ik slaap te weinig’
Weinig slaap is een indirecte dikmaker. Wanneer je nachten korter zijn, zijn je dagen namelijk langer waardoor je automatisch meer tijd om naar al het lekkers te grijpen. Bovendien heb je bij weinig slaap meer trek in vet en minder zin om te bewegen of sporten. Weinig of onrustige nachtrust bevordert het afvallen niet.

‘De verpakkingen zijn groter geworden’
Nu de verpakkingen in de winkels steeds groter worden, zijn we ook direct geneigd om grotere porties te eten. Daarnaast willen we waar voor ons geld en is het erg verleidelijk om van de grote voordelen te profiteren. Een kingsize menu voor een klein bedrag? Kom maar door!

‘Ik maak te veel hongerhormoon aan’
Als je honger hebt, maken je darmen ghreline aan. Dit hormoon zorgt ervoor dat het genotcentrum in de hersenen wordt geactiveerd en je zin krijgt om te eten. En zo’n hongerprikkel is natuurlijk lastig te negeren. Als je lichaam te veel van dit hormoon aanmaakt, breng je waarschijnlijk dan ook ietsjes vaker een bezoekje aan de keuken. Oeps!

‘Mijn werkdruk is te hoog’
Wanneer we onder druk staan en veel stress hebben, zijn we geneigd om meer en ongezonder te eten. In tijden van stress maakt ons lichaam namelijk neuropeptide Y aan. Dat is een molecule dat ervoor zorgt dat er meer vetcellen worden aangemaakt. Wanneer je dus in een chaotische werkbespreking zit of als er talloze opdrachten op je liggen te wachten, heb je eerder de neiging om op zoek te gaan naar voedsel. Véél voedsel.

‘Mijn schildklier werkt niet optimaal’
Je hoort hem steeds vaker! Tóch wordt deze reden om aan te komen steeds beter onderbouwd. Als je een traag werkende schildklier hebt, wordt de stofwisseling van je lichaam namelijk minder goed geregeld en verbranden de calorieën dus minder snel. Hierdoor kunnen de extra pondjes er al snel aan vliegen!

BRON: vrouw.nl
Afvallen is geen medicijn voor het leven.

Dukan Dieet Forum

Zes geldige 'aankom-smoesjes'
« Gepost op: januari 15, 2014, 06:56:45 am »

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 
Back to top